به گزارش مشرق به نقل از ایکو پرس، ميرجواد سليماني با بيان اين مطلب گفت: ايران خودرو با اشراف بر تحولات صنعت و فناوري به عنوان يكي از جنبه هاي رشد اقتصادي، خريد و انتقال فناوري را با هدف تضمين كيفيت محصولات محقق كرده است. وي ادامه داد: ايران خودرو براي حضور موثر در عرصه جهاني با شركاي تجاري توسعه يافته همكاري مي كند.
قائم مقام مديرعامل ايران خودرو داشتن مديريت علمي و نوين براي حضور در بازارهاي جهاني را يك ضرورت خواند و گفت: نمي توان در صنعت و اقتصاد جهاني فكر كرد ولي منطقه اي يا داخلي عمل كرد.
وي، لازمه رقابت پذير شدن صنعت خودرو را كيفيت بالا، قيمت مناسب، تنوع توليد و خدمات پس از فروش برتر و گسترده عنوان كرد و اظهارداشت: بيش از 60 درصد توليد خودرو خارج از شركت هاي مادر و در مجموعه هاي وابسته صورت مي گيرد و خودروسازان بايد نسبت به افزايش اين ميزان و واگذاري امور پيش مونتاژ به شركت هاي پيمانكار اقدام كنند.
سلیمانی با بیان اینکه اين اقدام در تخصصي شدن امور و افزايش كيفيت محصول نهايي موثر خواهد بود، گفت: يكي از عوامل افزايش كيفيت خودرو، ارتقای دانش قطعه سازي است و ايران خودرو در صدد است براي حضور پررنگ تر در بازارهاي جهاني و دستيابي به تكنولوژي برتر و تامين نياز روز مشتري طرح هاي توسعه اي را به اجرا درآورد. وي مشاركت با قطعه سازان خارجي را يكي از اين طرح ها عنوان كرد و افزود: مشاركت و همكاري با قطعه سازان معتبر خارجي منجربه انتقال دانش فني به قطعه سازان داخلي مي شود.
قائم مقام مديرعامل ايران خودرو، مهمترين برنامه استراتژي ايران خودرو را توليد مشترك و يا سرمايه گذاري مشترك با خودروسازان بزرگ جهان، ارايه محصولات جديد و طراحي پلتفرم دانست و تاكيد كرد: اين شركت به عنوان بزرگترين خودروساز منطقه خاور ميانه، تکنولوژی ساخت خودرو را در اختيار کشورهای اسلامی قرار خواهد داد.
کد خبر 232315
تاریخ انتشار: ۲۴ تیر ۱۳۹۲ - ۱۱:۵۴
- ۰ نظر
- چاپ
قائم مقام مديرعامل ايران خودرو گفت: شركتهاي بزرگ خودروسازي دنیا براي توليد محصول مشترك با اين شركت با هم رقابت مي كنند.